sâmbătă, 20 aprilie 2013

la circ (muzeu si biblioteca)

Am fost sa vad LaLa la Circul Fernando, o expozitie cu si despre o pictura a lui Degas. La Morgan Library. Orice imagine de circ imi reaminteste de copilaria mea cand in  fiecare duminica tata ma ducea la Circ, langa Batistei.
  La Morgan, la primul etaj, itntr-o sala mica am gasit o exponzitie dedicata aniversarii sutei de ani de la publicarea primului volum din A la recherche du temps perdu. Cateva fotografii si cateva din carnetele (caietel?) lui Proust. Intr-una din poze, Proust statea langa un print de Branconvan.
Caietele de prin anii 1908 mi-au amintit imediat caietlu de insemnari ale unchiului meu. Aceleasi liniatura, aceleasi coperte si linie rosie dubla verticala. Scrise pe la 1920-25, de Dumi, fratele tatului meu, povesteau in detalii cum o curtezase pe Mimi, viitoarea lui sotie, cum i-a pus mana pe san si i-a scos bluza..Dar in al doilea caiet al lui erau vreo zece pagini despre arta contemporana. Ma uimise cat stia despre suprarrealism, la vremea cand foarte putini aveau habar.
Iesind din sala asta, m-am trezit in expozitia despre desenul surealist.
 Ar zice unii - Asta e scopul artei, sa te scoata din scoarta protectoare a conformismului zilnic. Sa faci legaturi in memorie?  Eu zic - S-a intimplat. Memoria e formata de  povestile cu care poti sa-ti traiesti viata.

Niciun comentariu: