duminică, 27 ianuarie 2013

Conflicte teatrale

Aproape în fiecare duminică  tata mă  ducea la teatru. Nu era o mare plăcere pentru mine, dar înțelegeam că  era parte din efortul care trebuia să-l fac să  ajung un om cultivat. Aveam vreo zece, unșpe ani. Mă  ducea la Bulandra sau la National unde se vedea mai bine de la locurile ieftine. Am văzut Cid-ul de nenumărate ori.  Piesa preferata a lui taică -meu - conflictul dintre onoare familie si iubire. Nu am nevoie de  niciun Freud să  explic legătura cu visele și viata lui. Nu am văzut niciun Hamlet insă.  Mă  întreb acum de ce oare? Hamlet nu era pe linie?  Nu se juca Hamlet in Bucureștiul comunist  sau nu-i păsa lui tata de Hamlet. Cultura lui franceză  indiferentă înspre Shakespeare sau trebuie aici să  fac apel la idei freudiene. 

Niciun comentariu: