duminică, 3 februarie 2013

Compilizonul de salvare

Fusesem trimis la Buda. Aici erau trimiși după terminarea facultății absolvenții cu dosare proaste - din părinți legionari sau social democrați, din familii de mari moșieri, evrei sau sași cu cereri de plecare. Aveam un coleg care avusese un accident mortal de camion. Am învățat sa tragem cu pusti dinainte de război. In total am tras sase gloanțe. Ne instruia un maior. Ne-a explicat trei zile la rând cum sa îmbrăcăm complizonul de salvare. Anarhist si refuznic am refuzat sa-mi rad mustața cum vroia maiorul - era un drept al soldatului. M-a pedepsit si nu mi-a dat permisie sa merg acasă decât in ultima săptămâna de sub comanda lui.
Nici nu am jucat șah la Buda, pentru ca te prindea maiorul și te ținea sa joci pana ajungea sa te bată.  Nu m-am lăsat niciodată bătut, dar m-au bătut multi.
Am terminat armata fruntaș sau poate sergent.

Niciun comentariu: