sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Emigranatie

Pe Facebook e o site cu romani la New York. Am vizitat-o ieri prima data. Acum toti isi pun poza pe Facebook. Oameni tineri. Majoritatea nu locuiesc in America. Adunatura asta mi-a adus aminte de comunitatea care am găsit-o cand am nimerit pe aici. Tot felul de căsătorii false.  Prin ce trecuseră oamenii ca sa scape. Bărbații locali vroiau numaidecât sa se culce cu miresele de ocazie, chiar daca femeile nu erau interesate. Ele veneau aici si nu aveau unde sa locuiasca decat la sotii "legali". Chiar am uitat toate detaliile. Cine le mai stie si vrea sa le răscolească? Copii facuti pentru o viza. Iar mie, gandindu-ma sa-mi aduc si eu o mireasa de acasa, mi-era frica ca orcine m-ar fi putut spiona.  Cand mi se facea cunostiinta cu un om, primul lucru la care ma gandeam era -Cum a scapat asta? Ce a promis inapoi? Este trimis?

Niciun comentariu: